Trang chủ

Hotline: 0906 201 222

[email protected]

Đăng ký Đăng nhập
this
  • Về chúng tôi
    • Về Aland
    • Đội ngũ chuyên gia
    • Báo chí nói về chúng tôi
    • Vinh danh học viên
  • Học Online Free
    • Học Cambridge Online
    • Học IELTS Online
  • Tài liệu Online
    • Tài liệu Cambridge
    • Tài liệu IELTS
      • IELTS Reading
      • IELTS Listening
      • IELTS Speaking
      • IELTS Writing
      • Tài liệu IELTS
      • 30 ngày xây gốc IELTS
  • Tin tức
  • Khóa học
    • Khóa học Luyện Chuyên
    • Khóa Newbie cho 5-6 tuổi
    • Khóa Giao Tiếp Toàn Diện (CM)
    • Aland Explorer cho 6-8 tuổi
    • Khóa IELTS Junior
    • Khóa Pioneer cho 8-10 tuổi
  • IELTS Online Test
  • Liên hệ
  • Trang chủ
  • 30 ngày xây gốc IELTS

Ngày 15: Đại từ bất định (indefinite pronouns)

 
Chia sẻ

Đại từ bất định (indefinite pronouns) được sử dụng như thế nào trong tiếng anh và cách chia các loại đại từ bất định như thế nào? Hãy cùng Aland English học qua bài học chi tiết sau đây nhé!

  • Formula (Công thức)

Đại từ bất định là những từ không chỉ cụ thể đến người hay vật nào đó mà chỉ nói một cách chung chung. Dưới đây là một số đại từ bất định phổ biến được hình thành từ 4 nhóm:

every-

some-

any-

no-

everyone

someone

anyone

no one

everybody

somebody

anybody

nobody

everything

something

anything

nothing

 
  • Verb tense (Chia động từ)

Tất cả các động từ chỉ hành động của đại từ bất định đều phải được chia số ít.

e.g. :

Something needs to be done about the increasing rate of crime.

According to the news, no one is directly responsible for the problems.

LƯU Ý

Khi không muốn lặp lại các đại từ bất định chỉ người (everyone, everybody, someone, somebody, anyone, anybody, no one, nobody) ta sử dụng đại từ số nhiều they, them, their, themselves để thay thế.

e.g. :

No one wants to admit their own faults.

Somebody doesn’t want to sacrifice themselves for the greater good.

 

  • Với các phân số, phần trăm và các định lượng từ bất định (all, few, many, much, some), động từ chia tương ứng với danh từ đứng ngay trước đó.

Với danh từ đếm được số ít và danh từ không đếm được, động từ được chia số ít.

e.g. :

One-third of the article is taken up with statistical analysis.

Much of the book seems relevant to this study.

Half of what he writes is undocumented.

Fifty percent of the job is routine.

All the information is current

Với danh từ đếm được số nhiều, động từ cũng được chia số nhiều

e.g. :

One-third of the students have graduate degrees.

Many researchers depend on grants from industry.

Half of his articles are peer-reviewed.

Fifty percent of the computers have CD-ROM drives.

All the studies are current.

Với danh từ tập hợp (family, class, group…), động từ có thể chia số ít hoặc số nhiều, phụ thuộc vào việc chủ thể thực hiện hành động đó đang được nhắc đến dưới góc độ từng cá nhân hay cả tập thể.

e.g. :

Half of my family lives in Canada. (Một nửa gia đình tôi sống ở Canada trong cùng một căn nhà nên được coi là một chủ thể thực hiện hành động.)

Half of my family live in Canada. (Một nửa gia đình tôi sống ở Canada nhưng mỗi người ở một nơi khác nhau trong Canada nên được coi là nhiều người thực hiện hành động.)

All of the class is/are here.

Ten percent of the population is/are bilingual.

  • Với các từ majority và minority

Khi majority/minority diễn đạt một con số không cụ thể lớn hơn hoặc nhỏ hơn 50%, động từ được chia số ít.

The majority holds no strong views.

A small minority indicates it supports the proposal.

Khi majority/minority nói đến một nhóm người cụ thể, động từ được chia số nhiều.

A majority of Canadians have voted for change.

A minority of the students are willing to pay more.

  • Với cụm từ diễn tả khoảng cách, khoảng thời gian, lượng tiền, động từ thường chia số ít:

Ten dollars is a great deal of money to a child.

Ten kilometres is too far to walk.

Six weeks is not long enough.

  • Với cụm danh từ ‘the + adj’ mang ý nghĩa số nhiều, động từ cũng được chia số nhiều.

The rich get richer.

The poor face many hardships.

  • Với cụm từ ‘number of’, động từ được chia phụ thuộc vào ngữ nghĩa của cụm từ đó:

Khi diễn tả một chủ thể thống nhất, động từ được chia số ít, sử dụng mạo từ ‘the’ trước ‘number of’:

The number of students registered in the class is 20.

Khi đóng vai trò định lượng từ bất định, động từ được chia số nhiều, sử dụng mạo từ ‘a’ trước ‘number of’:

A number of students were late.

 

Exercise 1: Fill in the blanks with the correct tense of the verbs in brackets.

IELTS Writing Task 1

The diagrams below give information on transport and car use in Edmonton.

Summarise the information by selecting and reporting the main features, and make comparisons where relevant.

Sample answer:

The table (1. show)………………… the reason why people in Edmonton use their cars in the city and the pie chart (2. explain)………………… what type of transport is preferred most of the time.

Looking at the pie chart first, it is clear that the car (3. be)………………… the most popular means of transport in this city. 45% of the people (4. say)………………… that they prefer to commute by car. The second most popular form of transport (5. be)………………… the LRT, while busses and taxis (6. be)………………… the main means of transport for the rest of the people.

The table (7. give)………………… more detailed information about why people use their cars. Surprisingly, 55% of the people (8. need)………………… to commute to work by car. Cars (9. be)………………… also used a lot for taking children to school or business purposes. Only 15% of drivers (10. be)………………… doing their shopping and, similarly, 15% (11. need)………………… to travel by car for leisure.

Overall, people in Edmonton make good use of alternative methods of transport but there (12. be)………………… a heavy dependence on cars for work.

Exercise 2: Complete these IELTS Speaking answers.

  1. What qualities do people, in general, admire among others?

That’s a good question. Well, a few qualities (be)……………… considered preferable by others and people admire those qualities. Honesty (be)……………… the best of them. Nobody (like)……………… a dishonest person. Besides, people also (seek)……………… humbleness, generosity and good manners. People do not like anyone that (show)……………… off. Confidence (be)……………… another virtue that people admire. In fact, confident people (be)……………… able to achieve any success more quickly than others. People also love gratitude and this is really an admirable quality, in my opinion. Effective communication skill is a very special virtue that people seek in others. Furthermore, people also admire committed persons. 

  1. Why is it important for parents to set examples for their children?

I think most people would agree that parents (be)……………… considered as the best teachers for children. In fact, a family (be)……………… an institution where the parents (play)……………… the roles of instructors. Moreover, most children (love)……………… to imitate when they are in their childhood. So, it (be)……………… the responsibility of parents to set good examples for their children and become their role models. If they can set good examples, children will follow them and become good human being in their lives. But if the parents set bad examples, those may (have)……………… some detrimental impacts on their children. 

Exercise 1:

  1. shows
  2. explains
  3. is
  4. say
  5. is
  6. are
  1. gives
  2. need
  3. are
  4. are
  5. need
  6. is

 

Exercise 2:

  1. What qualities do people, in general, admire among others?

That’s a good question. Well, a few qualities are considered preferable by others and people admire those qualities. Honesty is the best of them. Nobody likes a dishonest person. Besides, people also seek humbleness, generosity and good manners. People do not like anyone that shows off. Confidence is another virtue that people admire. In fact, confident people are able to achieve any success more quickly than others. People also love gratitude and this is really an admirable quality, in my opinion. Effective communication skill is a very special virtue that people seek in others. Furthermore, people also admire committed persons. 

  1. Why is it important for parents to set examples for their children?

I think most people would agree that parents are considered as the best teachers for children. In fact, a family is an institution where the parents play the roles of instructors. Moreover, most children love to imitate when they are in their childhood. So, it is the responsibility of parents to set good examples for their children and become their role models. If they can set good examples, children will follow them and become good human being in their lives. But if the parents set bad examples, those may have some detrimental impacts on their children. 

Chia sẻ

Tin khác

Ngày 30: Media (Từ vựng band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 30: Media (Từ vựng band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 29: Law & Crime (Từ vựng band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 29: Law & Crime (Từ vựng band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 28: Environment (Từ vựng Band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 28: Environment (Từ vựng Band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 27: Technology (Từ vựng Band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 27: Technology (Từ vựng Band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 26: Nature (Từ vựng Band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 26: Nature (Từ vựng Band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 25: History, Art, Culture (Từ vựng Band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 25: History, Art, Culture (Từ vựng Band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 24: The world (Từ vựng Band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 24: The world (Từ vựng Band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 23: Communication (Từ vựng Band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Ngày 23: Communication (Từ vựng Band 7.5 IELTS theo chủ đề)

Tài liệu luyện thi IELTS Cấp 2, Cấp 3

  • Học IELTS 5.0 mất bao lâu và lộ trình học hiệu quả
  • [Review chi tiết] Trọn bộ Collins for IELTS
  • {IELTS Reading Band 5.0} Unit 21 - Yes/No/Not Given; True/False/Not Given | Chiến thuật làm bài
  • {IELTS Reading Band 5.0} Unit 20 - MATCHING HEADINGS | LỖI THƯỜNG GẶP
  • {IELTS Reading Band 5.0} Unit 19 - Matching | Chiến thuật làm bài
  • Cuốn sách luyện đề Cambridge IELTS 14 bản đẹp mới nhất 2019 {PDF + Audio}
  • Download trọn bộ Improve your IELTS 4 kỹ năng - Aland IELTS
  • Unit 5: Map (Khóa 6.5 IELTS Writing & Speaking online)
  • Writing for IELTS (Collins) - Sách luyện thi IELTS Band 6.5
  • {PDF + CD Audio} Collins - Listening for IELTS - sách luyện thi IELTS Listening 6.5 cho mọi người

TƯ VẤN MIỄN PHÍ

LIÊN KẾT NHANH

  • Lịch khai giảng các lớp Cambridge, IELTSLịch khai giảng các lớp Cambridge, IELTS
  • 10 Quan niệm sai lầm khi con học tiếng Anh10 Quan niệm sai lầm khi con học tiếng Anh
  • 55 Cấu trúc tiếng Anh chinh phục mọi bài thi55 Cấu trúc tiếng Anh chinh phục mọi bài thi
  • Học tiếng Anh chuẩn quốc tế cho con Tiểu họcHọc tiếng Anh chuẩn quốc tế cho con Tiểu học
  • Thi thử IELTS miễn phíThi thử IELTS miễn phí
  • Khóa 45 ngày Xây gốc ngữ phápKhóa 45 ngày Xây gốc ngữ pháp

Tủ sách IELTS Junior

Xem thêm
  • Trọn bộ Practical IELTS Strategies {Review + Dowload}

    Trọn bộ Practical IELTS Strategies {Review + Dowload}

  • [Review chi tiết] Trọn bộ Collins for IELTS

    [Review chi tiết] Trọn bộ Collins for IELTS

  • Download trọn bộ Improve your IELTS 4 kỹ năng - Aland IELTS

    Download trọn bộ Improve your IELTS 4 kỹ năng - Aland IELTS

  • Review Intensive IELTS Listening, Reading, Speaking, Writing

    Review Intensive IELTS Listening, Reading, Speaking, Writing

Góc Kinh nghiệm

Kinh nghiệm ghi điểm 7.5 IELTS chỉ sau 3 tháng của chàng trai Kinh tế
7.5 IELTS

Kinh nghiệm ghi điểm 7.5 IELTS chỉ sau 3 tháng của chàng trai Kinh tế

Xem thêm

Tp. Hà Nội

Số 19, Nguyễn Văn Lộc, phường Mỗ Lao, quận Hà Đông [133] SĐT: 024 22682 777

Tp. Đà Nẵng

254 Tôn Đức Thắng, Phường Hòa Minh, Quận Liên Chiểu, Đà Nẵng [122] SĐT: 02366 286 767

FANPAGE

Facebook

Thông báo

Trực thuộc công ty cổ phần giáo dục và đào tạo Imap Việt Nam

×

0906 201 222

[email protected]

  • Về chúng tôi +
    • Về Aland
    • Đội ngũ chuyên gia
    • Báo chí nói về chúng tôi
    • Vinh danh học viên
  • Học Online Free +
    • Học Cambridge Online
    • Học IELTS Online
  • Tài liệu Online +
    • Tài liệu Cambridge
    • Tài liệu IELTS +
      • IELTS Reading
      • IELTS Listening
      • IELTS Speaking
      • IELTS Writing
      • Tài liệu IELTS
      • 30 ngày xây gốc IELTS
  • Tin tức
  • Khóa học +
    • Khóa học Luyện Chuyên
    • Khóa Newbie cho 5-6 tuổi
    • Khóa Giao Tiếp Toàn Diện (CM)
    • Aland Explorer cho 6-8 tuổi
    • Khóa IELTS Junior
    • Khóa Pioneer cho 8-10 tuổi
  • IELTS Online Test
  • Liên hệ

Trực thuộc công ty cổ phần giáo dục và đào tạo Imap Việt Nam